top of page

Voorwaarden | Garantie | Gegevens| Retour & Refund | Verzendbeleid | Disclaimer

Herstel-Pc
Uw IT Assistent

Tel.: +32 4 56 12 25 23
E-mail: info@herstel-pc.be

BTW: BE 0725884256

Bekijk de voorwaarden en privacybeleid van Herstel-Pc. Ontdek onze toewijding aan transparantie, gegevensbescherming en klanttevredenheid.

Wil je je aankoop retourneren of gebruik maken van jouw garantie?

Klik dan hier

Herstel-Pc
Uw IT Assistent

Maria Theresiastraat 12/Bus B
3000 Leuven
Tel.: +32 4 56 12 25 23
E-mail: info@herstel-pc.be
BTW: BE 0725884256

Voorwaarden

1. Toepasselijkheid en definities

Deze voorwaarden zijn tussen de eenmanszaak met BTW nummer BE0725884256, hierna Herstel-Pc. Deze voorwaarden zijn van toepassing als je bij ons gebruik maakt van onze dienst, iets koopt of hebt gekocht. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst zijn alle handelingen, diensten en overeenkomsten van of met deze onderneming, onderworpen aan deze algemene voorwaarden die vermeld zijn deze pagina. De klant verklaart deze bepalingen te kennen en ze zonder voorbehoud te aanvaarden. De koper verklaart zich akkoord te gaan met de licentievoorwaarden van het aangekochte digitale producten. De aangekochte digitale producten zijn beperkt tot de licentie. De software wordt steeds geleverd door de fabrikant van de software.

Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, dan voeren we die niet uit. Eventuele kosten worden verhaald op de ouders of wettelijke voogd.

Plaats je een bestelling, vraag je een dienst aan of neem je contact op via de website, www.herstel-Pc.be en alle andere website die onderdeel zijn van Herstel-Pc, dan aanvaard je uitdrukkelijk al onze voorwaarden en deze voorwaarden. Die zijn steeds beschikbaar via onze website. Deze voorwaarden staan alsook in onze offerten en facturen vermeld.

U gaat akkoord  dat u uw herroepingsrecht verliest zodra Herstel-Pc de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd zoals bepaald in artikel 4 van deze voorwaarden.

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

 

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht. Deze is enkel geldig op de aangekocht fysieke producten. Niet op diensten, op maat gemaakte oplossingen of producten en digitale producten;

  3. Consument/ particulier: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts-of beroepsactiviteit;

  4. Dag of werkdag: Dit is een weekdag. Feestdagen en weekends tellen niet meer in de berekening van de dagen;

  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

  7. (Duurzame) gegevensdrager of data drager: elk hulpmiddel -waaronder ook begrepen e-mail -dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de
    informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand. Deze is enkel geldig voor aankopen en niet voor diensten;

  9. Ondernemer/ Onderneming/ KMO/ Bedrijf: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang
    tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt. Hier hoort Herstel-Pc alsook bij;

  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand. Aankoop op afstand is niet van toepassing als de consument Herstel-Pc heeft gecontacteerd en de verkoop ter plaatse gebeurd.;

  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen beschikking herroepingsrecht heeft;

  12. Remote check-up: De klant wordt hier op afstand geholpen via een programma die toelaat om de computer, tablet of gsm op afstand te bedienen;

  13. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

  14. Niet-leden: Klanten die geen jaar- of maandabonnement hebben genomen. Deze betalen dan de normale uurtarieven voor onze hersteldiensten en betalen alsook € 9 per opdracht/melding.

  15. Aannemingsovereenkomst: Alle herstellingen die niet in het kader van de wettelijke garantie verlopen. Onderdelen en wisselstukken gebruikt bij een herstelling vallen niet onder een verkoopovereenkomst, maar een aannemingsovereenkomst. Wettelijke garantie is hier niet van toepassing

  16. Klant: Elke consument of ondernemer die een overeenkomst aangaat met Herstel-Pc of deze voorwaarden accepteert via mail, website, formulier en elke andere middel.

  17. Onderaannemer: De zelfstandige of eender welke vorm van onderneming aan wie een hoofdaannemer onder zijn verantwoordelijkheid krachtens een (onder)aannemingsovereenkomst een deel van de of alle opdrachten van een hoofdaannemingscontract toevertrouwt.

  18. Diensten, levering en/of bouwtijd

Leveringstermijnen zijn aangegeven als inlichting en geenszins bindend. De goederen reizen op risico van de klant. Klachten hierover en over de diensten dienen ons schriftelijk gedaan te worden binnen de 8 dagen na levering. Zie ons verzendbeleid voor meer info.

Overmacht kan leiden tot een situatie waarbij de levering niet kan gebeuren. Dit is buiten de wil van Herstel-Pc. Herstel-Pc heeft het recht om de bestelling ( gedeeltelijk) te annuleren of tijdelijk uit te stellen. Deze periode duurt niet langer dan 2 maanden. Onder overmacht wordt, doch niet uitsluitend, het volgende verstaan:

De omstandigheid dat Herstel-Pc een prestatie (waaronder een prestatie van Afnemer) die van belang is in verband met de door haar af te leveren prestatie, niet, niet tijdig of niet behoorlijk geleverd krijgt;

    • Stakingen binnen Herstel-Pc of van derden;

    • Storingen in het verkeer;

    • Overheidsmaatregelen die Herstel-Pc verhinderen haar verplichtingen tijdig dan wel-deugdelijk na te komen;

    • Rellen, oproer, oorlog;

    • Extreme weersomstandigheden;

    • Brand;

    • In-, uit-en/of doorvoerverboden en/of ophoud bij de douane of andere instantie die instaat voor de import of export van de bestelde goederen.

Bezorging:

    • Koper verplicht zich ertoe om Herstel-Pc in staat te stellen om de dienst of levering te laten uitvoeren.

    • Bestellingen worden binnen de 48u aan Bpost of een andere postbedrijf bezorgd tijdens de werkdagen. Bestellingen die op vrijdag zijn geplaatst worden maandag aan Bpost bezorgd.

    • Levering van bestellingen op maat of producten die niet op voorraad zijn worden binnen 14 werkdagen na betaling van de factuur, uitgezonderd overmacht, aan Bpost of een andere postbedrijf overhandigd.

    • Levering door technieker of verzendmethode naar keuze van koper. Standaard verzendmethode is via Bpost of een andere postbedrijf. De prijs hangt af van het gewicht. Voor bestellingen van € 100 of meer wordt er geen verzendkosten aangerekend.

      • Bij levering door technieker en/of installatie wordt er per uur aangerekend aan € 59 ( + € 9 handelingsfee) en € 59 voor elk bijkomend uur.

Onderneming?

    • Voor ondernemingen kost deze service: € 88 voor het eerste uur en € 79 voor elk bijkomend uur.

    • Bijkomend: € 0.40/KM vanaf Maria Theresiastraat 12B, 3000 Leuven, Lambermontplaats 2, 2000 Antwerpen of Kapellekensbampdstraat 11/bus 2, 3500 Hasselt. Deze hangt af van de vertreklocatie van de technieker.

 

 

 


3. Prijs, digitale producten, data recovery en herstellingen

Prijs:

De aangegeven prijs in de offerte of webshop is onder voorbehoud en geenszins bindend voor de verkoper, zolang de koper via mail geen bevestiging van de verzending van de bestelling heeft gekregen.

De prijs is afhankelijk van de leverancier en kan menselijke fouten bevatten. De koper wordt op de hoogte gebrachte via mail of brief door een nieuwe versie van de offerte/ bestelling te krijgen. Bij acceptatie van de aanpassingen wordt er een factuur bezorgd aan de klant.

Prijs is exclusief werkuren en exclusief verzend- en/of leverkosten als deze niet specifiek vermeld staan in de offerte/webshop. Bij levering door technieker wordt er 1 uur aangerekend voor € 68 (€ 59 + € 9 ).

    • Dit is inclusief installatie. Duurt de installatie meer dan 1 uur? Dan wordt er per bijkomend uur € 59 aangerekend.

Herstellingen:

Uurtarieven voor herstellingen:
Niet-leden: € 59
Leden: € 39
Niet-leden betalen ook een kost van € 9 per opdracht.

Bij een herstelling wordt er een diagnose opgesteld alvorens over te gaan op de herstelling. Lukt de herstelling niet of gaat de klant niet akkoord met de verwachte kosten, dan dient er een diagnosekost van € 49 of € 59 betaald te worden. Deze kost valt weg indien de herstelling lukt en/of is doorgegaan.

We doen er alles aan om de gegevens op uw toestel intact te laten, maar helaas is dit af en toe niet mogelijk. We zijn dan ook niet verantwoordelijk voor gegevensverlies, u bent zelf verantwoordelijk voor een backup. Indien gewenst kunnen we dit voor u doen, hier wordt een extra uur aangerekend. Bij een aantal herstellingen vervalt de fabrieksgarantie, bv bij het vervangen van een scherm van een laptop, hiervoor kunnen we niet aansprakelijk gesteld worden.

Herstellingen worden getracht binnen 7 werkdagen na diagnose uitgevoerd te worden. Deze periode wordt opgeschort indien er onderdelen besteld moeten worden voor de herstelling. Duurt de herstelling langer dan 4 weken na acceptatie van de diagnose, dan krijgt de klant een vervanglaptop indien dit gewenst is. Na herstelling heeft de klant heeft 8 dagen, na ontvangst van het toestel, om Herstel-Pc op de hoogte te brengen van fouten of incomplete herstellingen. Na deze 8 dagen kan de klant geen aanspraak maken op dit recht. Indien er garantie is, dan kan de klant wel nog aanspraak maken op dit recht. Garantie worden uitdrukkelijk vermeld, indien dit niet vermeld is, dan is er geen garantie. De aanvraag van de klant, offerte en factuur vermelden de specifieke herstellingen. De klant moet Herstel-Pc de kans geven om de herstelling opnieuw uit te voeren of af te maken binnen de 8 dagen. Indien de ophaling en/of herstelling geweigerd wordt door de klant of door andere omstandigheden langs de kant van de klant niet lukt, dan is Herstel-Pc niet meer aansprakelijk voor de herstelling. Dit stelt de betaling van de factuur niet uit.

Na de herstelling wordt de klant per mail of sms op de hoogte gebracht en worden de toestellen van de klant maximum 2 weken kosteloos bijgehouden in afwachting van de afhaling door de klant of levering aan de klant door Herstel-Pc. Na het verstrijken van twee weken na herstelling wordt er een kost van € 2 per dag aangerekend. Toestellen die door de techniekers zelf worden terugbracht, worden binnen de twee weken geleverd aan de klant na herstelling en betaling van de factuur. Indien dit niet lukt, dan krijgt de klant een tijdelijke vervang laptop op aanvraag van de klant. Indien het terugbrengen van de herstelde toestellen niet kan gebeuren door toedoen van de klant zelf, dan kan deze vervanglaptop niet worden voorzien en dient de klant de opslagkost van € 2  per dag te betalen.

De klant gaat akkoord dat de factuur voldaan moet worden alvorens de ophaling of levering plaatsvindt.

Herstel-Pc is niet aansprakelijk voor het verlies, de diefstal, het waardeverlies of de beschadiging van door de klant aan ons toevertrouwde materialen, toestellen, gegevens of werken van welke aard ook, met het oog op hun aanpassing, verbouwing, restauratie of welke andere manipulatie ook aan onze firma gevraagd, en dit zowel op als buiten de bedrijfslokalen, alsmede tijdens het transport of de plaatsing ervan.

Partijen komen uitdrukkelijk overeen dat de verplichtingen van onze firma een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis uitmaken. In geen geval zal herstel-Pc aansprakelijk kunnen worden gesteld voor haar eigen fout of nalatigheid of deze van haar aangestelde, zelfs in geval van grove fout, schuld of opzet, enkel behoudens indien de overeenkomst of de Wet uitdrukkelijk en op dwingende wijze in bepaalde aansprakelijkheden voorzien is en bewezen is door de klant.

Digitale producten

De koper verklaart zich akkoord te gaan met de licentievoorwaarden van de fabrikant en die van Herstel-Pc van het aangekochte digitale producten. De aangekochte digitale producten zijn beperkt tot de licentie. De software wordt steeds geleverd door de fabrikant van de software. Herstel-Pc is niet verantwoordelijk voor de installatie van de software. De koper is verantwoordelijk voor de back-up van zijn gegevens alvorens de software van de fabrikant te installeren. De koper dient ook zelf na te kijken of de software compatibel is met zijn toestel of andere geïnstalleerde software en/of hardware.

Data recovery

Data recovery of data recuperatie is een dienst waarbij wij de data drager analyseren en de data trachten te herstellen. Dit is een inspanningsverbintenis. De klant geeft aan wat er hersteld moet worden. Standaard worden enkel de gebruikersbestanden hersteld indien het gaat om een harde schijf waar het besturingssysteem op stond. Indien het gaat om een data harde schijf, dan wordt getracht om alle bestanden te herstellen. De klant levert zelf een externe harde schijf waar Herstel-Pc de bestanden op kan plaatsen. Indien dit niet gebeurt, dan heeft zal Herstel-Pc een externa harde schijf leveren. De prijzen variëren en zullen in de offerte worden opgenomen. Wil de klant de na offerte alsnog zelf een harde schijf leveren, dan is de klant zelf verantwoordelijk op deze naar onze Labo op te sturen via de post. Herstel-Pc is niet verantwoordelijk voor de verzending van de harde schijf. Onze labo’s kunnen in Nederlands, Duitsland of België zijn en worden niet op voorhand bepaald.

Een succesvolle recovery is vanaf een recuperatie van 70% of meer. Indien het lager is dan 70%, kan de klant kiezen om alsnog verder te gaan met de recuperatie of niet. De klant wordt nog steeds het volledig bedrag van de offerte aangerekend. Bovenstaande percentage wordt bepaald door de grootte van de te herstellen data en de herstelde data. Voorbeeld: De te herstellen data is 100GB groot. De herstelde bestanden zijn 70GB groot, dit is dan een succesvolle recuperatie.

De klant kan na de analyse en het ontvangen van de offerte akkoord gaan met de offerte of de dienst weigeren. Bij weigering dient de klant een diagnose kost van € 68 te betalen. Herstel-Pc dient op de hoogte worden gesteld indien de data drager reeds opengemaakt is geweest of indien er al pogingen zijn ondernomen om de gegevens te recupereren. Indien dit niet gebeurt voordat Herstel-Pc de offerte heeft opgesteld, dan heeft Herstel-Pc het recht om de eventuele meerprijs  achteraf toe te voegen aan de facturatie.

Gaat de klant akkoord, dan begrijpt de klant dat een recovery van 70% of meer van de gevraagde recuperatie of gebruikersbestanden als succesvol wordt beschouwd en wordt gefactureerd. Indien het lager is dan 70%, kan de klant dit weigeren of alsnog verder laten gaan. De klant wordt nog steeds het volledig bedrag van de offerte aangerekend. Indien de klant na acceptatie van de offerte en een herstelling van 70% of meer en dan alsnog weigert, dan dient de klant nog steeds het volledige bedrag te betalen. Indien blijkt dat de bij de aanvraag of overeenkomst door de opdrachtgever verstrekte gegevens onjuist waren, heeft leverancier het recht de prijzen hierover aan te passen. Bedenktijd is niet mogelijk voor deze dienstverlening. Na betaling van de factuur, zal de harde schijf worden opgestuurd. De oude data drager wordt standaard vernietigd door ons.

 

Onderneming?

    • Alle prijzen vermeld in deze voorwaarden zijn exclusief BTW voor ondernemingen.

    • Prijzen webshop zijn voor onderneming Excl. BTW.

    • Voor ondernemingen kost elke service: € 88 voor het eerste uur en € 79 voor elk bijkomend uur.

4. Retour en annuleren

De wettelijke bepalingen inzake retourrecht zijn hier slechts van toepassing voor particulieren. De consument heeft 14 dagen de tijd voor aankopen op afstand om hier gebruik van te maken. De verzendkosten zijn ten laste van de koper. Retourrecht geldt niet voor bestellingen op basis van specificaties van de klant/koper, digitale producten, herstellingen, onderdelen van de herstellende goederen of goed  en/of bestellingen voor een op maat gemaakt product. Wettelijke bepaling te vinden in WER, Artikel VII. 3, 12°, 2°, a): Klik hier

Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou
mogen doen. Bij waardevermindering door het product te beschadigen of er anders mee om te gaan dan dat die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen, is de koper gehouden om de kosten hiervan te betalen. Herstel-pc kan hier alsook het retour weigeren.

De consument kan het herroepingsrecht waarin WER artikel VI. 47 voorziet niet uitoefenen voor:

    1. Dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra Herstel-Pc de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

    2. De levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

    3. De levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;

    4. De levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;

    5. De levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

    6. Overeenkomsten waarbij de consument Herstel-Pc specifiek verzocht heeft hem te bezoeken om daar dringende herstellingen of onderhoud te verrichten; wanneer echter de onderneming bij een dergelijk bezoek aanvullende diensten verleent waar de consument niet expliciet om heeft gevraagd, of andere goederen levert dan vervangstukken die noodzakelijk gebruikt worden om het onderhoud of de herstellingen uit te voeren, is het herroepingsrecht op die aanvullende diensten of goederen van toepassing;

    7. De levering van verzegelde audio- en verzegelde video-opnamen en verzegelde computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

    8. Overeenkomsten die zijn gesloten tijdens een openbare veiling;

    9. De terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten, catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien;

    10. De levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht daarmee verliest

U brengt ons via mail op de hoogte en u voegt uw factuur toe aan de mail. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. De verzending gebeurt op risico van de koper. Het is belangrijk dat u het product goed inpakt. Wij raden aan om het product met verzekering te verzenden. Bij schade aan het product zal de retour niet geaccepteerd worden. De betaalde verzendkosten van de initiële aankoop wordt alsook terugbetaald. Heeft de koper ervoor gekozen om de initiële verzending met verzekering te laten leveren, dan is de terugbetaling van de verzendkosten beperkt tot verzendkosten zonder verzekering.

U kan eveneens de verzendlabel bij ons verkrijgen, de kost hiervan wordt dan afgetrokken van de prijs van het geretourneerd product. U krijgt uw betaling binnen de 5 werkdagen teruggestort op uw bankrekening.

Je kan ook dit modelformulier invullen en mailenKlik hier.
Voeg dit samen met de factuur toe aan het product die u retour stuurt.

Annulatie is mogelijk zolang het besteld goed niet verzonden is. Is het al verzonden en heeft u het nog niet ontvangen, dan mag u de levering weigeren. Heeft u het wel al ontvangen, dan moet u gebruik maken van de retour zoals hierboven beschreven Geldt niet voor bestellingen op basis van specificaties van de klant/koper, digitale producten, herstellingen, onderdelen van de herstellende goederen of goed  en/of bestellingen voor een op maat gemaakt product.

Bij acceptatie van de gehele offerte of deel van de offerte, wordt er een factuur opgesteld. Bij annulatie na het accepteren van een offerte, dient er een schadevergoeding betaald te worden van 20 % of hoger indien er een grotere kost is.

 

 

 

5. Laattijdige betalingen

Laattijdige betalingen zijn betalingen die niet gebeuren binnen 7 dagen na ontvangst van de factuur. Bij laattijdige terugbetaling van onze kant zijn de hieronder benoemende bepalingen alsook van toepassing.

Particulieren zijn bij elke laattijdige betaling een intrest verschuldigd aan 2% en een schadeloosstelling van maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. Hierop is een rente van 8,5 % op jaarbasis verschuldigd, te tellen vanaf 7 dagen na vervaldag van de factuur, onverminderd alle andere kosten die voor het incasso vereist zijn. Beide zijn van rechtswege en zonder ingebrekestelling opeisbaar bij laattijdige betaling.

De vordering tot betaling en/of vooruitbetaling is direct opeisbaar ingeval opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard, surséance van betaling aanvraagt dan wel algeheel beslag op  vermogensbestanddelen van de opdrachtgever wordt gelegd, opdrachtgever overlijdt en voorts, indien deze in liquidatie treedt of wordt ontbonden. In bovenstaande gevallen heeft Herstel-Pc voorts het recht de overeenkomst of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, onverminderd het recht vergoeding te verlangen voor de veroorzaakte schade.

Onderneming?

    • Ondernemingen zijn bij elke laattijdige betaling een interestvoet van 10 % verschuldigd en een schadeloosstelling van 15% van het factuurbedrag, met een minimum van 225 EUR en hierop een rente van 8,5 % op jaarbasis, te tellen vanaf 7 dagen na vervaldag van de factuur, onverminderd alle andere kosten die voor het incasso vereist zijn.

6. Garantie

De wettelijke garantie van twee jaar is enkel van toepassing bij een verkoopovereenkomst aan een particulier, uitgezonderd refurbished/tweedehands producten die een garantie van een jaar hebben. In beide geval begint  de termijn te lopen vanaf de dag de koper het product heeft ontvangen.

Wij kunnen een willekeurige vervangtoestel voorzien voor € 68. Dit toestel zal slechts dienen als vervangtoestel gedurende de herstelperiode en dient nadien terugbezorgd te worden aan Herstel-Pc. Er worden foto’s van het vervangtoestel genomen om de staat vast te stellen voor de overhandiging aan de klant. De klant is verantwoorden voor het toestel en dient deze in dezelfde staat terug te leveren.

Defecten moeten binnen de twee maanden gemeld worden, na deze termijn mogen wij de toepassing van de wettelijke garantie weigeren. Defecten die ontstaan door wijzigingen aan het toestel door de klant of een andere partij vallen niet onder de wettelijke garantie.

Indien het toestel niet hersteld kan worden, zal Herstel-Pc een gelijkwaardig toestel voorzien of een terugbetaling. Bij de terugbetaling houden wij rekening met de waardevermindering van het toestel. De waardevermindering in verhouding tot uw gebruik van het toestel sinds de aankoop ervan.

Indien ten gevolge van een herstelling bepaalde stukken/onderdelen werden vervangen in het kader van de wettelijke garantie, gelden er voor deze stukken geen nieuwe/verlenging van de garantietermijn. Garantie wordt wel opgeschorst tijdens de perioden van de herstelling. Een herstelling die niet in het kader van een wettelijke garantie gebeurt, is een aannemingsovereenkomst en hier is de wettelijke garantie niet van toepassing. Fabrieksgarantie of commerciële garantie is hier eventueel van toepassing op de gebruikte onderdelen, maar dit wordt dan specifiek vermeld.

7. Facturen en offerte

Bij acceptatie van de gehele offerte of deel van de offerte, wordt er een factuur opgesteld. Bij annulatie na het accepteren van een offerte, dient er een schadevergoeding betaald te worden van 20 % of hoger indien er een grotere kost is.

Onze facturen moeten binnen 7 dagen na acceptatie van de offerte en na het ontvangen van de factuur betaald worden op de hierop aangegeven bankrekeningnummer. Periodieke facturen dienen ten laatste op 30 dagen op voorhand geannuleerd te worden. Bij annulatie op minder dan 30 dagen, dient er een schadevergoeding betaald te worden van 30 % van het factuurbedrag of groter indien er een grotere kost is. Producten die geleverd zijn en diensten die uitgevoerd zijn, dienen volledig betaald te worden bovenop de hiervoor vermelde schadevergoeding. Schadevergoeding is dan beperkt tot de geannuleerde diensten of bestellingen.

De goederen blijven eigendom van de leverancier of verkoper tot hun volledige betaling. Het risico van de producten gaat over op koper bij levering.  Hieronder vallen alle diensten en producten die door Herstel-Pc worden aangeleverd.

    • De aangegeven prijs in de offerte of webshop is onder voorbehoud en geenszins bindend voor de verkoper zolang de koper via mail geen bevestiging van verzending van de bestelling heeft gekregen. De prijs is afhankelijk van de leverancier en kan menselijke fouten bevatten. De koper wordt op de hoogte gebrachte via mail of brief door een nieuwe versie van de offerte te krijgen. Bij acceptatie van de aanpassingen wordt er een factuur bezorgd aan de klant.

Prijs is exclusief werkuren en exclusief verzend- en/of leverkosten als deze niet specifiek vermeld staan in de offerte. Bij levering door technieker wordt er 1 uur aangerekend voor € 68 (€ 59 + € 9 ).

Onderneming?

    • Voor ondernemingen kost deze service: € 88 voor het eerste uur en € 79 voor elk bijkomend uur.

Klachten over een factuur, offerte of diensten dienen ons schriftelijk gedaan te worden binnen de 8 dagen na ontvangst. Nadien kunnen geen betwistingen meer worden aanvaard.

In geval van betwisting zijn de rechtbanken van Leuven bevoegd of de rechtbank van de woonplaats van de particulier consument.

8. Lidgeld en abonnementen

Onze abonnementen/ “lid worden” zijn enkel geldig in België en zijn duurovereenkomsten.
De tarieven zijn voor particulieren inclusief BTW en voor KMO’s exclusief BTW.

 

Jaarabonnement:

    • Betaling gebeurt binnen de termijnen bepaalt in deze voorwaarden, namelijk 7 dagen;

    • De Particulier heeft een bedenktijd van 14 dagen. Wordt er alsnog gebruik gemaakt van de dienst binnen deze periode, dan betaalt de particulier slechts hetgeen waarvan er gebruik is gemaakt. De particulier betaalt dan de volledige prijs van een werkuur: € 59 Incl BTW/ begonnen uur.

    • Opzegging van het abonnement dient ten laatste 30 dagen op voorhand te gebeuren;

    • Annulatie van het abonnement op minder dan 30 dagen voor de volgende maand is mogelijk na het betalen van een schade vergoeding van 40% van het jaarabonnement.
       

  • Maandabonnement:

    • Betaling gebeurt binnen de termijnen bepaalt in deze voorwaarden, namelijk 7 dagen;

    • De Particulier heeft een bedenktijd van 14 dagen. Wordt er alsnog gebruik gemaakt van de dienst binnen deze periode, dan betaalt de particulier slechts hetgeen waarvan er gebruik is gemaakt. De particulier betaalt dan de volledige prijs van een werkuur: € 59 Incl BTW/ begonnen uur.

    • Opzegging van het abonnement dient ten laatste 30 dagen op voorhand te gebeuren;

    • Annulatie van het abonnement op minder dan 30 dagen voor de volgende maand is mogelijk na het betalen van een schade vergoeding van 40% van het maandabonnement.

Onderneming/ KMO?

Jaarabonnement:

    • Betaling gebeurt binnen de termijnen bepaalt in deze voorwaarden, namelijk 7 dagen;

    • De onderneming heeft geen bedenktijd;

    • Opzegging van het abonnement dient ten laatste 30 dagen op voorhand te gebeuren;

    • Is er reeds gebruik gemaakt geweest van de gratis remote check-ups en is de annulatie gebeurd alvorens er een jaar gepasseerd is, dan dient de onderneming deze uren te vergoeden. Deze vergoeding bedraagt € 59 excl. BTW per begonnen uur:

    • Annulatie van het abonnement op minder dan 30 dagen voor de volgende maand  en alvorens het jaar voorbij is, is mogelijk na het betalen van een schade vergoeding van 40% van het jaarabonnement.

Maandabonnement:

    • Remote check-ups gebeuren om de 2 maanden. Een remote check-up op minder dan twee maanden, dient vergoed te worden aan een tarief van € 59 Excl. BTW per begonnen uur.

    • Betaling gebeurt binnen de termijnen bepaalt in deze voorwaarden, namelijk 7 dagen;

    • De onderneming heeft geen bedenktijd.

    • Opzegging van het abonnement dient ten laatste 30 dagen op voorhand te gebeuren;

    • Annulatie van het abonnement op minder dan 30 dagen voor de volgende maand is mogelijk na het betalen van een schade vergoeding van 40% van het jaarabonnement.

9. Aansprakelijkheid

Herstel-Pc is niet aansprakelijk voor het verlies, de diefstal, het waardeverlies of de beschadiging van door de klant aan ons toevertrouwde materialen of werken van welke aard ook, met het oog op hun aanpassing, verbouwing, restauratie of welke andere manipulatie ook aan onze firma gevraagd, en dit zowel op als buiten de bedrijfslokalen, alsmede tijdens het transport of de plaatsing ervan.

Partijen komen uitdrukkelijk overeen dat de verplichtingen van onze firma een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis uitmaken. In geen geval zal herstel-Pc aansprakelijk kunnen worden gesteld voor haar eigen fout of nalatigheid of deze van haar aangestelde, zelfs in geval van grove fout, schuld of opzet, enkel behoudens indien de overeenkomst of de Wet uitdrukkelijk en op dwingende wijze in bepaalde aansprakelijkheden voorzien.

Herstel-Pc is niet verantwoordelijk voor de diensten die door de onderaannemers worden uitgevoerd. De klant of onderneming spreekt de onderaannemer rechtstreeks aan voor die zijn verantwoordelijkheden. Herstel-Pc treedt hier slechts op als tussenpersoon om de klant of onderneming en de onderaannemer samen te brengen. Beide partijen gaan akkoord met deze voorwaarden. De klant gaat akkoord met de voorwaarden van de aannemer die gelijk zijn aan de deze voorwaarden. Bepaalde diensten worden standaard, zonder uitzondering door onderaannemers uitgevoerd. Zijnde interventies op meer dan 40 km van Maria Theresiastraat 12B, 3000 Leuven, interventies op hoogtes van 3 meter of meer, elektrische werken, aanpassingen aan binnen- en buitenmuren en alle andere aanpassingen op locatie. De klant of onderneming spreekt eventueel de verzekering van de onderaannemer aan voor schadeloosstelling. De franchisekost/ eigen kost die de verzekering vraagt is voor de klant of onderneming, of voor de onderaannemer. Herstel-Pc doet zijn best om in gevallen van fouten of buitencontractuele handelingen die tot schade hebben geleid door de onderaannemer zo goed mogelijk te begeleiden om tot een oplossing te komen. Dit is slechts een inspanningsverbintenis en is geen recht waar de klant of onderneming aanspraak op kan maken. Indien er noodoplossingen moeten worden gezocht zoals brandweer, technische dienst of andere spoeddiensten, dan zal Herstel-Pc deze aanvragen in naam van de klant of onderneming om verdere schade te vermijden. Indien er hier geen nood aan is, dan is de klant of onderneming of de onderaannemer verantwoordelijk voor de verdere afhandeling van het schadegeval.

Deze voorwaarden worden altijd gehanteerd en zijn altijd van toepassing ongeacht de overeenkomsten die Herstel-Pc afsluit. Leveranciers, klanten en ondernemingen begrijpen dan ook dan deze voorwaarden primeren op hun voorwaarden bij het accepteren van de overeenkomst en alle andere overeenkomsten van Herstel-Pc. Enkel de wetgeving die uitdrukkelijk en op dwingende wijze in bepaalde afwijkingen voorziet, kan deze voorwaarden deel tenietdoen of doen afwijken.


 

 

 

Privacy policy

voor Herstel-Pc, eigenaar van herstel-pc.be

## 1) Waarborgen Privacy

Het waarborgen van de privacy van bezoekers van herstel-pc.be is een belangrijke taak voor ons. Daarom beschrijven we in onze privacy policy welke informatie we verzamelen en hoe we deze informatie gebruiken.
 
## 2) Toestemming

Door de informatie en de diensten op herstel-pc.be te gebruiken, gaat u akkoord met onze privacy policy
en de voorwaarden die wij hierin hebben opgenomen.

## 3) Vragen
 
Als u meer informatie wilt ontvangen, of vragen hebt over de privacy policy van Herstel-Pc en specifiek herstel-pc.be, kunt u ons benaderen via e-mail. Ons e-mailadres is info@herstel-pc.be.

## 4) Monitoren gedrag bezoeker

Herstel-pc.be maakt gebruik van verschillende technieken om bij te houden wie de website bezoekt, hoe deze bezoeker zich op de website gedraagt en welke pagina’s worden bezocht. Dat is een gebruikelijke manier van werken voor websites omdat het informatie oplevert op die bijdraagt aan de kwaliteit van de gebruikerservaring. De informatie die we via cookies, registreren, bestaat uit onder meer IP-adressen, het type browser en de bezochte pagina’s.
 
Tevens monitoren we waar bezoekers de website voor het eerst bezoeken en vanaf welke pagina ze vertrekken. Deze informatie houden we anoniem bij en is niet gekoppeld aan andere persoonlijke informatie.
 
##  5) Gebruik van cookies

herstel-pc.be plaatst cookies bij bezoekers. Dat doen we om informatie te verzamelen over de pagina’s die gebruikers op onze website bezoeken, om bij te houden hoe vaak bezoekers terug komen en om te zien welke pagina’s het goed doen op de website. Ook houden we bij welke informatie de browser deelt.
 
## 6) Cookies uitschakelen

U kunt er voor kiezen om cookies uit te schakelen. Dat doet u door gebruik te maken van de mogelijkheden van uw browser. U vindt meer informatie over deze mogelijkheden op de website van de aanbieder van uw browser.
 
## 7) Cookies van derde partijen

Het is mogelijk dat derde partijen, zoals Google, facebook en andere op onze website adverteren of dat wij gebruik maken van een andere dienst. Daarvoor plaatsen deze derde partijen in sommige gevallen cookies. Deze cookies zijn niet door herstel-pc.be te beïnvloeden.
 

 

## 8) Onze adverteerders

Op herstel-pc.be adverteren meerdere partijen, die allemaal hun eigen cookies plaatsen.
Deze adverteerders gebruiken technologie voor hun advertenties en de links in hun advertenties die direct door uw browser worden herkend. Ze gebruiken onder meer automatische herkenning van IP-adressen die rechtstreeks naar de adverteerder wordt gestuurd.
 
Daarnaast worden cookies, javascript en eventueel webbeacons ingezet om te monitoren hoe effectief de campagnes van deze partijen zijn. herstel-pc.be heeft noch invloed noch controle over de cookies, het javascript en de webbeacons die onze adverteerders gebruiken.
 
##  9) Privacy policy van adverteerders/derde partijen

 Voor meer informatie over de privacy policy van onze adverteerders en derde partijen die verbonden zijn aan deze website, kunt u terecht op de websites van deze respectievelijke partijen. herstel-pc.be kan geen invloed uitoefenen op deze cookies en de privacy policy van door derden geplaatste cookies. Deze cookies vallen buiten het bereik van de privacy policy van herstel-pc.be.
 
 ## 10) DART-cookie van Google

 Het gebruik van een DART-cookie door Google, maakt het mogelijk dat er advertenties op onze website worden getoond. Daarnaast wordt deze cookie gebruikt voor het tonen van advertenties op andere websites. U kunt er voor kiezen om geen gebruik meer te maken van de DART Cookie. Dat doet u door de volgende website te bezoeken: DART  

 

 

 

Bijlage I voor Retour:

Retour
[Uw naam] …………………………………………..………………………
[adres] …………………………………………………………………………
[Postcode en woonplaats] …………………………………………..
[E-mailadres] …………………………………………..…………………..

Aan

Herstel-Pc
Maria Theresiastraat 12/Bus B
3000 Leuven

Betreft: Ontbinding koop/dienst tijdens bedenktijd 14 dagen retour

[Woonplaats, datum]………………………………………………..

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op [datum ontvangst product(en): ……/………/…………..] uw product ontvangen:…………………………………………..………………..………………..………………..………………..………………..………………..……………………………………………………..………………..………………..………………..………………..………………..………………..…………………………… ……………..………………..………………..………………..………………..…………………………….

Op grond van de regels in  richtlijn 2011/83/EU betreffende consumentenrechten maak ik gebruik van mijn recht op bedenktijd. Ongebruikt en zonder schade bezorg ik de producten terug. Ik verzend deze op eigen kosten terug naar het bovenstaand adres. Ik ben verantwoordelijk voor de goede bezorging van het product en het juist invullen van mijn gegevens.

Factuurnummer:………………………………..

Ik stuur u het ontvangen product retour overeenkomstig de instructies binnen 7 dagen.

Ik verwacht mijn gedane (aan)betaling binnen uiterlijk veertien werkdagen na datum van deze brief retour op rekeningnummer [vul uw bankgegevens]……………………………………………………………………………

 

Graag ontvang ik een bevestiging van mijn schrijven binnen twee weken, rekening houdende met uitstel door verlofdagen en vakantiedagen,

 

Met vriendelijke groet,

bottom of page